Hoppa till innehåll

Funktioner

Växla till helskärm

För att underlätta sökning och skapande av anteckningar kan tabellen användas på flera sätt.

Efter valfri kolumn, till exempel Namn eller Sökord, genom att klicka på kolumnrubriken.
Vid upprepade klick på samma rubrik växlar sorteringen mellan stigande och fallande ordning.

▶ Se video

Sker genom att klicka på filterikonen.
Du kan därefter välja olika filteralternativ, till exempel efter Sökord eller Datum.

▶ Se video

Genom att klicka på ikonen kan du filtrera anteckningar baserat på kopplade anläggningar och system.
Du kan välja en eller flera anläggningar samt enskilda underliggande system.
Efter att filtret har valts visas endast de anteckningar som är aktuella i anteckningslistan.

▶ Se video

Exportering av anteckningar sker genom att klicka på exportikonen.
Därefter kan du välja önskade filteralternativ under exportfältet.
Välj sedan exportformat (CSV, XLSX eller JSON) och ange ett filnamn innan du klickar på Ladda ner fil.

▶ Se video

Anteckningar skapas för systembilder genom att klicka på ikonen Skapa/Ladda upp.
I dialogrutan anger du en Rubrik, texten som ska skrivas i Anteckningsfältet, samt Sökord för att kunna knyta anteckningen till en eller flera systembilder.
Klicka på Spara för att lagra anteckningen.

För att redigera en befintlig anteckning klickar du på Redigera-ikonen och sparar efter ändring.
För att ta bort en anteckning klickar du på Ta bort-ikonen och bekräftar borttagningen.
I denna flik kan du skapa flera anteckningar vid behov.

▶ Se video