Funktioner
För att underlätta sökning och laddning av dokument kan tabellen:
Sortera
Section titled “ Sortera”efter valfri kolumn, t.ex. tidpunkt eller larmklass genom att klick på ikonen.
Vid upprepade klick på samma rubrik växlar sorteringen mellan stigande och fallande ordning.
▶ Se video
Filtrera
Section titled “ Filtrera”sker genom att klicka på ikonen.
Du kan därefter välja olika filteralternativ, till exempel efter sökord.
▶ Se video
Anläggningsfilter
Section titled “ Anläggningsfilter”genom att klicka på ikonen kan du filtrera dokument baserat på kopplade anläggningar och system.
Du kan välja en eller flera anläggningar samt enskilda underliggande system.
Efter att filtret har valts visas endast de dokument som är aktuella i dokumentlistan.
▶ Se video
Exportera
Section titled “ Exportera”av larmhistorik sker genom att klicka på ikonen.
Därefter kan du välja önskade filteralternativ under exportfältet.
Välj sedan exportformat (CSV, XLSX eller JSON) och ange ett filnamn innan du klickar på Ladda ner fil.
▶ Se video
Dokument
Section titled “ Dokument”laddas genom att klicka på ikonen Ladda upp, där man anger ett Namn och fyller i Sökordsfältet för att kunna knyta dokumentet till en eller flera systembilder genom att klicka i fältet och välja systembild från dialogen.
Ikonen Välj fil öppnar filutforskaren i din klient för att välja fil, därefter laddas dokumentet upp.
Genom att klicka på Spara lagras dokumentet till en eller flera systembilder.
För att redigera ett befintligt dokument klickar du på Redigera-ikonen och sparar efter ändring.
För att ta bort ett befintligt dokument klickar du på Ta bort-ikonen och bekräftar borttagningen.